UBISOFT trenutno nije u dobroj poziciji. Doduše, neki će reći da u dobroj poziciji nije već neko vrijeme, ali internet obožava preuveličavati i ni od čega napraviti dramu, a od drame katastrofu epskih razmjera. Ipak, činjenica jest da se u Ubisoftu događa nešto mimo planiranog i da je to rezultat niza loših odluka vezanih uz njihovu nadolazeću igru.
Kako je došlo do drame?
Riječ o najnovijem dodatku franšizi Assassin’s Creed čija je radnja smještena u 16. stoljeću u feudalnom Japanu koje se naziva Sengoku jidai, a nazivaju ga i zlatnim dobom samuraja.
Još od samog početka serijala fanovi su tražili igru koja će biti smještena u ovom periodu jer je, budimo realni, SAVRŠEN za ono što franšiza jest pa je očekivano da mnogi imaju ideje oko toga što bi Ubisoft trebao i kako. Dio je pak zaključio da AC: Shadows djeluje kao višak u moru postojećih i nadolazećih igara koje se bave bogatom japanskom poviješću.
Osim Ghost of Tsushima koja iduće godine dobiva i nastavak, ove godine pojavio se i Rise of Ronin. Generalni dojam je da uz postojeće igre koje su u srži vrlo slične i u mnogočemu djeluju kao verzija Assassin’s Creeda, nemamo stvarnu potrebu za još jednom Ubisoftovom igrom s ogromnom mapom načičkanom gomilom fetch questova.
Doduše, Ghost of Tsushima pokazao nam je da je Ubisoftov recept moguće itekako poboljšati, a unatoč početnom otporu koji sam imao prema igri, upravo zbog paralela s Assassin’s Creedom, pokazalo se da je riječ o remek-djelu i igri koja je skupila niz pohvala i zbog načina na koji pristupa japanskoj kulturi.
To nije bio slučaj sa Shadows koja je od starta naišla na niz kritika, dijelom opravdanih, ali daleko većim dijelom neopravdanih jer radi se o reakcijama uvjerljivo trenutno najiritantnije skupine fanova bilo kojeg vida umjetnosti.
Naravno, radi se o anti-woke ekipi kojoj je, da si ne seremo, woke apsolutno sve što ne uključuje bijele muškarce jer to su jedini likovi koji kod njih ne izazivaju napad pisanja dozlaboga zamornih tirada o agendama bjelosvjetskih neprijatelja. U ovom slučaju to je lik Yasukea, afričkog samuraja koji je baziran na stvarnoj povijesnoj ličnosti i Japanke Naoe.
I nećemo se previše baviti Yasukeom jer ono što pronalazite na internetu prilično je velika nakupina besposličara koji nemaju potrebnih znanja o povijesti, ali imaju višak vremena i mišljenje. Nakon što su znalci s X-a zaključili da pravi Yasuke nije bio samuraj, pokušao ih je razuvjeriti japanski povjesničar Yu Hirayama, ali kako to inače biva, prevladao je glas kompletnog debilizma.
Antiwokeaši
U svojoj želji da uključenje Afrikanca prikažu kao čin neoprostive “wokeštine”, kritičari tvrde da je ovo bila idealna prilika da uključe azijskog protagonista što još nije bio slučaj.
I premda je to istina (Assassin’s Creed Chronicles: China također je imao protagonisticu Shao Jun), odluka da se na kraju odluče za Naoe je donekle razumljiva jer bi usporedbe s Jinom Sakaijem bile neizbježne i vrlo vjerojatno štetne za igru s obzirom na to da Ghost of Tsushima ne samo da je izbjegao titulu “Assassin’s Creed klona” već je s godinama došao do toga da ljudi govore da bi ovako izgledao Assassin’s Creed da valja.
I ponovno, internet će raditi ono što internet najbolje radi i mrziti. Da, ovoj franšizi definitivno treba osvježenje, a isto se može reći i za kompletan Ubisoftov katalog što je pokazao i Star Wars Outlaws koji je imao sve potrebno za uspjeh da bi na kraju izbacio, u najboljem slučaju, solidnu igru.
Međutim, dok vapaje i proljeve vječno aktivnih antiwokeaša ne možemo izbjeći, ali možemo ignorirati, činjenica jest da igra ima drugih problema s povijesnim činjenicama.
Osim što su u promotivne svrhe koristili zastavu koja je pripadala skupini koja se bavi povijesnim rekonstrukcijama zbog čega su se i ispričali. Zatim je tu i figurica na kojoj vidimo tradicionalna japanska Torii vrata, ali u obliku koji je viđen samo u Nagasakiju nakon američkog bacanja atomskih bombi, a neki su im zamjerili i hip-hop soundtrack u trailerima.
I da, sve je to apsolutni kaos, ali kad pogledate pedesetog bijelog američkog youtubera kako se snebiva nad tretmanom japanske povijesti u videoigri, malo se zasitite ove kulture vječne zgroženosti jer, na kraju dana, raspravljamo o tome što je realno, a što ne u igri u kojoj ćete s jednim likom deset puta pretrčati Japan uzduž i poprijeko, pritom sasjeći milijun ljudi i barem stotinjak puta skočiti s vrha litica u stog sijena.
I da ne bilo zabune, Ubisoft je ogromna kompanija koja radi klasične gluposti karakteristične za velike kompanije. I da, Ubisoft zaslužuje da ih se zbog toga proziva, ali internetski pravednici gube raspravu u trenutku kada počnu pozivati na gašenje i snebivaju se nad sitnicama kao da je riječ o stvaranju masovnih grobnica, a ne promašenom soundtracku trailera.
Na kraju dana, šačica ljutitih fanova neće ugasiti kompaniju, ali loše (prihvaćene) igre hoće. Živimo u zlatnoj eri videoigara, ali u isto vrijeme, stanje u industriji sve više smrducka na krah industrije 1983. Naravno, to ne znači da se radi o istoj situaciji i ne treba pretjerivati.
No, kad budžeti igara sve češće prelaze pola milijarde dolara, generalni broj vlasnika konzola ne raste, period izrade postane predug i na kraju opstanak počne ovisiti o igri koja nastajala sedam godina i ima loš imidž, dogode se problemi.
Dogodi se Concord.
Odgoda iduće igre
S obzirom na to da se Ubisoftu nedavno dogodio Outlaws, očekivano je da će pokušati biti daleko pažljiviji s idućom igrom pa je to rezultiralo i odgodom datuma izdavanja igre. Shadows će tako izaći početkom iduće godine, ali ako je vjerovati podacima koji su se pojavili na internetu, odgoda se nije dogodila zbog negativnih reakcija već zbog toga što su tvorci mjesecima forsirali odgodu kako bi ispravili što više nedostataka.
Osim toga, Outlaws je debelo podbacio u prodaji pa je u mjesec dana od izlaska prodan u nešto malo više od milijun primjeraka. Usporedbe radi, Star Wars Jedi: Survivor u prvih je 11 dana prodan u više milijuna primjeraka što vjerojatno dodatno zabrinjava šefove jer to znači da interes za Star Warsom itekako postoji, ali ne i za Ubisoftovim Star Warsom.
Stoga, Ubisoft u prilično nezgodnoj situaciji i mora paziti na svaki detalj koji im može ugroziti prodaju. Imaju nekad jaku franšizu koja je ugrožena, ne samo problematičnim i već spomenutim stanjem na tržištu već i padom imidža branda, činjenicom da fanovi nisu posebno zainteresirani za novu igru, lošom prodajom prethodnog naslova, reakcijama japanske zajednice i činjenicom da moraju pregaziti svoju odluku i pokunjeno se vratiti na Steam. Ovo posljednje i nije posebno poražavajuć korak jer velik dio Ubisoft ekipe to traži već godinama.
I naravno da je jedan od razloga i to da igra zbog forsiranja rokova vjerojatno nije ispeglana koliko bi trebala biti, a to je također nešto što dioničare čini nervoznim.
Sve u svemu, kontroverze oko novog Assassin’s Creeda su zapravo kontroverze oko Ubisofta, ali dijelom i načina na koji se odnose prema zaposlenicima što je pak potpuno druga tema o kojoj bi se dalo raspravljati na razini industrije.
Ono što znamo jest da Assassin’s Creed Shadows izlazi 14. veljače 2025. i premda po prednarudžbama kaska za Valhallom, stvari bi se mogle s vremenom dodatno popraviti jer ljudi će do onda pronaći novu temu oko koje će naricati, a na Ubisoftu je da do onda poprave sve što mogu i izglade probleme s fanovima.
Izvor: Index.hr